Z BÍLÉ PŘES PODOLÁNKY DO FRÝDLANTU N. O.

Zajímavá trasa pro horská kola vedoucí okolo beskydského vrcholu Smrku, s přejezdy do údolí řeky Čeladenky a zpět do údolí Ostravice.
Celková vzdálenost: 34041 m
Max. výška: 711 m
Min. výška: 331 m
Celkem nastoupáno: 584 m
Celkem naklesáno: -762 m
Celkový čas: 01:56:12

Popis Trasy

Vhodnost trasy pro rodiny s dětmi: vhodné pro sportovní děti

Start od Hotelu Bauer přes park Sun Outdoor přes jižní sjezdovku po šotolinové cestě do kopce. Cesta chvílemi strmě stoupá a na jezdce čeká cca 1,3 km výjezdu do kopce a po té krátký úsek po vrstevnici až na první rozcestník na 1,7km, kde odbočuji doprava. Šotolinová cesta se vlní dále po vrstevnici a na dalším křížení cest na rozcestníku 4,4 km pokračuji doleva a po cca 50 metrech odbočuji prudce doprava na lesní trail, který vyústí z lesa po necelém kilometru jízdy. Pozor na prudký nájezd zpět na cestu na konci trailu. Na cestě odbočuji doprava a po cca 80 metrech na dalším křížení cest doleva a po nájezdu na asfaltovou cestu odbočuji doprava a po cestě pokračuji až na hlavní silnici vedoucí podél přehrady Šance směrem na Ostravici. Po necelém kilometru a půl na hlavní silnici odbočuji na rozcestníku (7 km) doleva na cyklostezku č. 6178, která je značená po celou dobu žlutou turistickou značkou. Z této cesty nikam neodbočuji (cca 6,5 km dlouhý úsek) a po mírném stoupání do kopce následuje dlouhý sjezd do Podolánek až k Hotelu Srdce Beskyd. Od hotelu se dám cestou doleva dolů a dojedu až k řece Čeladence, kde se cesty kříží a odbočuji zde doprava. (zde je vhodná alterativa, když odbočím doleva mohu dojet zpátky až na Mezivodí na Ondrášův Dvůr). Podél řeky projíždím celým údolím, až po pravé straně míjím restauraci u Holubů a horský hotel Čeladenka, které jsou vhodnou zastávkou k občerstvení. Kousek za restaurací na 22,6 km je odbočka doprava mírně nahoru směrem na Smrček (modrá turistická značka). Cesta nejdřív mírně stoupá (cca 3,5 km) a poté následuje dlouhý sjezd do obce Ostravice (na sjezdu opatrně, je zde i provoz automobilů). Cesta ústí na Ostravici v blízkosti vlakového nádraží, podél kterého projedu a na semaforech odbočuji doprava a pokračuji po hlavní cestě a hned za řekou odbočuji doleva a podél řeky pokračuji na cyklostezce až do Frýdlantu nad Ostravicí.  Cyklostezka několikrát přejíždí po mostě z jedné strany řeky na druhou. Celou cestu je potřeba sledovat značky cyklostezek. Po průjezdu Novou Dědinou najíždí cyklostezka ve Frýdlantu nad Ostravicí u tenisové haly a po té podél fotbalového hřiště se dostanu na ulici Nádražní a odtud až na vlakové a autobusové nádraží, kde trasa končí.