NA GÍROVOU

Středně těžká až lehká trasa. Nutná průměrná fyzická kondice
Celková vzdálenost: 26035 m
Max. výška: 777 m
Min. výška: 494 m
Celkem nastoupáno: 887 m
Celkem naklesáno: -884 m

Popis Trasy

MTB trasa „Na Gírovou“ Vás provede nezajímavějšími místy kolem Gírové a Hrčavy. Vede po lesních cestách a stezkách, částečně po mírně zpevněných lesních cestách někdy makadamových.
MTB trasa „Na Gírovou“ Vás zavede přes polské území na TROJMEZÍ, kde se stýkají hranice Polska, Česka a Slovenska.

Hrčava,  (parkoviště u restaurace Pod Javorem, MTB Point)
Z hlavní silnice kolem restaurace Pod Javorem Posléze těsně podél státní hranice se Slovenskem až do údolí potoka Černého. 1,1km

Vpravo kolem potoka lesní cestou až na asfaltovou komunikaci (tzv.Hrčavskou cestu) 1,9km

Po asfaltové komunikaci vlevo. Po ca 800m,  odbočuje MTB trasa vpravo, téměř do protisměru na lesní cestu  2,7km

Stoupající lesní cestou až na červeně značenou turistickou trasu  5,5km Vlevo po červené turistické trase, e kolem turistické chaty Gírová 7,6km a následným sjezdem k chatě Studeničný. 9,2km

Od tur. chaty Studeničný,  po červené turistické značce, k tur. rozcestníku „Pod Studeničným“.10km Zleva přichází modře značená turistická trasa a MTB trasa „Kolem Skalky“. Červeně značená turistická trasa odbočuje rovněž vlevo.  10,6km

MTB trasa „Přes Gírovou“ pokračuje společně s MTB trasou „Kolem Skalky“ vpravo dalším sjezdem lesní cestou až do první prudké pravotočivé zatáčky.  Zde vlevo odbočuje MTB trasa „Kolem Skalky“. Trasa „Přes Gírovou“ pokračuje dlouhým sjezdem (společně s cyklotrasou č.6080) do místa „U Rathouského“ (tur. rozcestník). 14,3km

Dále po cyklotrase   č. 6086 vpravo. Mineme odbočku k Hotelu Polanka (vpravo) a ca. po 550m  prudká odbočka vpravo na lesní cestu  do protisměru. 14,9km

Po lesní mírně zpevněné cestě,  neustále mírně stoupající. Později protne červeně značenou turistickou trasu (Značené trasy pro Nordic Walking) a od červené značky  ca. 500m vpravo, zprvu mírnějším posléze strmým stoupáním k tur. rozcestníku „Na Dílku“ 20,5km

Dále společně se žlutě značenou turistickou trasou  k místu pro překračování hranic Hrčava-Jaworzynka.  21,5km

Zde vlevo do Polska a asfaltovou místní komunikací do centra obce Jaworzynka (kostel)  Vpravo, zeleně značenou turistickou trasou až na Trojmezí-Trójstyk – Trojmedzie. 23,5km

Zde překročíme hranice zpět do České republiky Žlutě značenou turistickou trasou. Zprvu  posléze  sjíždíme k potoku na hranici se Slovenskem. Který prakticky ihned opouštíme vpravo strmým dlouhým stoupáním  zpět na Hrčavu. Již mezi domky vlevo a na křižovatce tvaru T vpravo k výchozímu místu 25,9km